Monday 10 March 2014

PRAY FOR MH307

MH 307



Hari ke tiga, tiada apa yang nak di katakan. Aboi pun terasa sedih dan cemas bila mana dapat tahu , Kapal terbang MAS MH 307 hilang dari rada dan tak dapat di kesan sehingga saat ini. Macam-macam andaiannya dan macam-macam komen serta cerita mengenai MH307 yang hilang ini.
Aboi tak mahu nak ulas panjang pasal hal ini . Apa yang harus kita semua buat hanya mampu berdoa agar segala musibah yang di hadapi ini dapat terurai dengan cepat dan moga semua anak kapal dan penumpang dalam MH 307 selamat dan janganlah berlaku apa-apa yang tidak diingini kepada mereka semua.
Sebagai rakyat Malaysia, Aboi mengharapkan kita semua jangan asyik menyalahkan pihak pengurusan MAS, pihak DCA  mahupun kerajaan dan pihak penyelamat dalam hal ini. juga jangalah pekara ini dijadikan jenaka dan di buat-buat cerita lawak.
Banyak dalam twitter dan fb serta komen -komen yang Aboi tengok seakan mempermaina n dan mempersendakan kerajaan serta DCA dan pihak penyelamat. Apa yang Aboi sedih ada juga orang politik terutama pemimpin politik yang masih lagi bodoh dan bangan serta tolol dalam memberi ulasan berhubung isu ini.
Relak lah... politik tu tolak ketepi lah.... isu politik....isu jenayah ...kes di mahkamah  adalah satu pekara yang berlaian dengan kes MH 307 ini.
Mengapalah jadi bodah dan tolol pemimpin politik ni ...

Aboi,,, tahu lah sekarang ni akan berlaku Pilihanraya Kecil (PRK) ciptaan sendiri di Kajang. tapi jangan lah nak kaitan hal MH307 dengan hal seseoraang hilang kelayakan untuk bertaanding di PRK Kajang nanti.
Sudah..!Sudah ..! lah tu ...duk kacau ..cuba nak buat kacau dangan nak menyusahkan raakyat dan pihak keselamatan lagi.. Tak puas lagi ke ?? apaa yang di buat dengan demo ni???
Bosan lah.... sikit-sikit kaalu tak puas hati ..mahu demostrasi .... gila ke apa ni semua???

Ini lah silap nya kerajaan sekarang . mahu sangat kebebasan akhirnya menyusahkan pihak keselamtan dan raakyat . Undang-undang yang ada sebelum ini dapat menangkis segala perbuatan dan kelakuan jahat manusian -manusai gila ni di hapuskan..... nah...!!! sekarang rakyat juga yang susah dan pak-pak polis juga susah dan pening .....

Aboi ...pun duk fikir apa bahalol lah orang orang ni semua . Kalu maahkamah putus mereka tak bersalah ..maka  hebaolah kata bawaha Sistem Keadalian Negara skarang adalah terbaik dan pulih.....serta bebas ... tapi BILA mahkamah PUTUSAN MEREKA BERSALAH maka CAKAAP PULA SISSTEM UNDANG-UNDANG NEGAARA aadaalah ZALIM sisstem kehakiman di pengaruhi oleh kerajaan memerintah, wujudnya konspirasi dan macam-macam lagi....
Tapi mereka tak fikir ke ??? Oraang itu memang pun buat salah dan memaang dasar pel???? dan memang jenis tu ..terima lah ...taka payah nak berdemostrassi lah...

Aboi pada mulanya nak pi melawat keluarga Aboi di KL ...dlam bulan ini.. Tapi Nampak tak jadi lah sebab malas terperangkap dalam kesesakan jalaan nanti.....mana taahu masa Aboi di KL nanti ,, ada monyet-monyet duk demonstrasi .....maampus lah aboi di sana nanti,,,

maklumkalah Aboi ni budak kampong .....
   
  

No comments:

Post a Comment