Wednesday 5 March 2014

TAN SRI DOMPOK lepas Jawatan PRESIDEN UPKO !!!



Tan Sri Dompok

Pagi ni di KK masa Aboi kat kedai mamak,orang cerita pasal Tan Sri Dompok lepas jawatan Presiden UPKO. Ada yg rasa sedih akan kehilangan beliau dan ada juga yg cakap memamg patut dah lama dah sebelum PRU 13 lagi dia harus letak jawatan.

Jasa Tan Sri Dompok selaku pemimpn KDM yang Aboi sanjung tak bole di nafikan byk sudah pengorbanan dan jasanya kepada bumi Sabah. Tapi adakala fikir juga mengapa kalah dia masa PRU 13 di Parlimen Penampang !!!

Aboi fikir balik ..mungkin rakyat dah meluat dan bosan juga dgn Tan Sri Dompok ni... yang kadang-kadang tu tah apa-apa ideal dan pandangan yg diutaranya.. menyebabkan orang dan rakyat  meluat Tapi beliau tak sedar diri.. sepatut dah lama dia undur diri.. Kalu sebelum PRU 13 dia berundur dan kerusi Parlimen Penampang bukan dia yg stand... Aboi Comfirm Parlimen Penampang BN tak akan hilang... ramai saudara mara Aboi di penampang marahkan Tan Sri Dompok ni..
Saudara yang muslim di penampang  pun tak suka dengan Dompok ... tapi apa boleh buat Tan Sri Dompok ni tak sedar diri... dulu org Moyo dah tolak dia... lari kat Ranau...

Kepada penyokong Bn dan penyokong Tan Sri Dompok ..tlg jangan marahkan Aboi.... apa yang Aboi tulis ni ...itu yang Aboi dapat tahu dari orang penampang dan rakyat Sabah..Tapi mungkin tak semua....!!!

Apa pun harap lepas bersara ni beliau duduk diam-diam ajelah ... tak payah nak campur hal-hal politik . bagi lah orang-orang muda generasi Y pula yang ambil alih.

Ramai orang KDM yang boleh jadi pemimpin..  

Yang pasti Jasa dan Budi Tan Sri Dompok ni ..tidak di lupakan...oleh seluruh rakyat Sabah.. samada Jasa dan budi yang baik atau pun yang merosakan rakyat dan masyarakt...dan menanyai rakyat...

so isterehat lah ..Tan Sri Dompok ...sebelum menemui pencipta......   

No comments:

Post a Comment