Tuesday 8 July 2014

SEBAB MULUT TANGAN DAN AKAL SERTA KOMEN YANG BOLEH MEMBINASAKAN

 Salam semua lama sudah Aboi tak tulis bukan apa, sebab aboi penat lah. Tapi hari Aboi nak tulis sikit aje pasal cerita Mulut, Tangan, Akal dan Komen orang bernama DAVID OROK  - salah seorang pemimpin Parti STAR di Tuaran. Dia tinggal di Kg.Roun Tuaran. Mantan calon STAR Sulaman pada PRU 13 lalu. Aboi rasa semua orang tahu pasal isu dia  sekarang ni yang panas di Sabah. Sebab itu Aboi rasa nak cakap aje. Tak baik lah David bagi komen mcm tu..


 

Bagi Aboi David Orok ni dah tersilap dan terlepas cakap dan tulis ni. Ngapa lah dia komen mcm tu .Kalu tak suku sangat pun simpan aje lah dalam hati. Aboi rasa tiada agama dalam dunia ni yang mahukan huruhara dan ketidak tenteraman. Mr David ni tah apa hal boleh cakap mcm tu. Lepas sudah jadi isu , buat keluar pula permmohanan maaf . Tapi apa yang Aboi baca , mcm tidak ikhlas pun mcm tu.. Sayang lah MR David ni .. dalam pandai dia rupanya ada juga terlepas pekara sebegini.

Aboi teringat kata-kata seorang cikgu  Aboi dulu,  dia ni org Malaya tapi dah jadi orang Sabah..sebab isteri dia orang Dusun Keningau  anak -anak dia semua lahir di Sabah dan hidup dlam keluarga Kaum Dusun. Aboi rasa cikgu Aboi tu sekarang dah ada Cucu atau cicit dah tu.. Apa yang cikgu tu kata Aboi  nak pesan kepada Mr. David Orok ni supaya lain kali perlu hati-hati. Cikgu Aboi kata " KITA KENA INGAT !! WALAU SEHEBAT MANA, SEKUAT MANA , SEBIJAK MANA PUN KITA ..KITA KENA INGAT  SUATU HARI ADA HARI YANG KITA PALING BODOH, PALING LEMAH DAN PALING TOLOL ".

Sayang sungguh Mr. David Orok yang kacak dan bergaya seperti gambar ini boleh bercakap seumpama itu ..boleh Hina agama orang , Bolih Hina Nabi agama lain.. dah hilang akal ke Mr.David orok ni... Harap Aboi Mr. David insaf dan sedar jangan dibuat pekara bodoh lagi. Semua masyarakat perlu bertenang biarlah pihak yang berwajib laksakan kes ini dan selesaikan dengan yang terbaik. Buat Parti STAR jangan lah bermain dengan hal sebegini untuk merai sokongan. Ianya bahaya tu... cari lah pendekatan yang baik ...

       

 

No comments:

Post a Comment