Thursday 17 July 2014

SEDIH DAN MEMALUKAN YB DAP !!!!! YB. JUNZ WONG - ADUN (DAP) N. 14 LIKAS PENYEBAR FITNAH ORANG !!!!!


Pada 16 JUL 2014 , semasa persidangan DUN Sabah yang ke 14. Kerana keceluparan mulut dan suka membuat fitnah serta menyebarkan khabar angin akhirnya seorang ADUN DAP N.14 Likas iaitu YB. Junz Wong akhirnya di gantung oleh Jawatankuasa Hak-Hak Dan Kebebasan Dewan Undangan Neger ( DUN) SABAH telah mendapati YB Junz Wong telah melakukan kesalahan Menyebarkan Khabar Angin berhubung satu insiden atau kes rompakan dan kecederaan seorang wanita di sebuah shopping complex iaitu Suria Sabah kota kinabalu sedangankan tiada kejadian seumpama itu berlaku di sana. Yb. Junz Wong telah berniat Jahat menyebarkan gambar yang di muat naik turun laman facebook dan bertindak mengekploitasi insiden sebagai benar untuk Kepentingan Politiknya.

YB Junz Wong _ Adun Likas telah bertindak memujuk seorag wanita membuat laporan polis palsu. Mengikut peraturan tetap 90(8) dan keputusan speaker maka selepas dibahsakan dan majriti wakil rakyat mempersetujui dan menerima usul dan menjatuhkan hukuman pergantungan selama 6 bulan.

Kalu lah macam ni perangai seorang YB ..apa lah akan jadi ..?? rupanya penduduk kawasan N.14 Likas dah kena tipu. Itu yang di ketahui..yang orang ramai tak tahu dan penipuannya yang tidak kantoi..!!! byk mana lah ya..!!!!

Description: C:\Users\KAMARUANNUAR\Desktop\whatsaap 7JUL 2014\IMG-20140703-WA0089.jpg

YB. JUNZ WONG – ADUN N.14 LIKAS

Dia ni seorang peguam, Apa macam ni Peguam pun suka MENIPU dan  buat cerita yang tak betul..!! sepatut tunjukan  tahuladan yang baik. Apa ni kamu seorang Peguam dan kamu juga YB tapi ..yaaa!! Ampun..!!!  perangai  kamu, sangat lah teruk dan terkutuk sekali. HARAP Majlis Peguam Malaysia atau Persatuan Peguam Sabah / Sabah Law acc  ambil tindakan sekeras-kerasnya kepada JUNz Wong ni? Di ajarnya seorang wanita / di suruhnya kaum wanita yang perlu pembelaan lelaki itu menipu . Harap pihak berkuasa polis siasat wanita yang buat laporan palsu termasuk YB Junz Wong sekali..

SAMA-SAMA LAH FIKIR …INI LAH BANGKALI  BUDAYA PEMBANGKANG ( PR) TERUTAMA DAP NI,..SUKA BAT CERITA..UNTUK KEPENTINGAN POLITIK…   
### ABOI ... NAK BAGI TAHU ... ORANG KAWAN N.14 LIKAS BANYAK SILAP LAH ...PILIH MANUSIA NI ..ABOI ..DI BAGI TAHU OLEH SEORANG YANG ABOI JUMPA MASA MINUM DI LIKAS PLAZA..DIA CAKAP NAMA DIA POK NIK...... ( TAH BETUL ATAU TAK ) ABOI TAK TAHU... MENURUT POK NIK. DIA TINGGAL DI KAWASAN LIKAS  DAH LAMA, POK NIK CAKAP SEJAK  MENANG PRU 13 ..YB JUNZ WONG NI BAGI POK NIK TAK ADA APA YANG DIBUAT SEBAGAI YB LIKAS.. ORANG LIKAS DAH KENA TIPU. OLEH DAP. TAPI APA BOLE BUAT LAH ... NASIB LAH...!!! MENYESAL PUN DAH TAK GUNA... DAPAT YB ..RUPANYA KAKI  BUYUK ...     

No comments:

Post a Comment